Wat zijn Rich Answers?
Rich Answers zijn “rijke antwoorden” op veelgestelde vragen die direct zichtbaar worden in de zoekresultaten. De antwoorden worden vaak voorzien van data, tekst, afbeeldingen en/ of andere velden. Naast het verbeteren van de ervaring, lijkt Google te proberen de assistent- en mobiele zoekresultaten te harmoniseren.
Google plaatst meer afbeeldingen, hulpmiddelen en verbeterde visuele inhoud in de zoekresultaten van Google Assistent voor Android-apparaten. Door het scala aan afbeeldingen en nieuwe typen inhoud te gebruiken die “rijke antwoorden” zijn, lijkt het bedrijf de resultaten in Google Assistent te harmoniseren met mobiele zoekresultaten in het algemeen.
Hoe zien Rich Answers eruit?
Snippets, onebox, kennispaneel, directe antwoorden. De schermen linksonder zijn “voor” schermen en die aan de rechterkant geven de nieuwe rijke antwoorden weer. Evenementen, aan de linkerkant, hebben nu miniaturen en bewaar knoppen, de aandelen tikker rechts bevat een grafische kaart en andere verbeterde inhoud.
Er zit een mix van snippets en andere soorten inhoud in deze resultaten, waarvan sommige voorzien zijn van gemarkeerde inhoud en andere waarvan dat niet het geval is.
Waarom zou jij er op moeten letten? Google Assistent is nu op meer dan een miljard apparaten geïnstalleerd. Naarmate het van een nieuwigheid overgaat naar een normale manier waarop gebruikers toegang krijgen tot informatie op Google, worden deze resultaten aantrekkelijker voor uitgevers, marketeers en Google zelf.
Aangezien een deel van het zoekvolume de komende jaren naar de Google-assistent wordt gemigreerd, zullen bedrijven steeds meer op deze nieuwe vorm worden gericht en zal Google er snel een verdienmodel van maken.
Onlangs begon Google met een test van lokale advertenties in Google Assistent-resultaten. Deze ruimte is uiterst waardevol omdat er minder rommel en meer aandacht van de gebruiker is.
Wil je meer weten hoe Google Assistent jouw bedrijf kan helpen? Neem contact op met onze Google Assistent Specialist.